Wat zijn BCAA’s

0
219

BCAA wat staat voor Branched Chain Amino Acids (Vertakte keten aminozuren) bestaat uit drie essentiële aminozuren die op de markt gebracht worden voor sporters en bodybuilders. Deze drie zijn leucine, isoleucine en valine.

Veel gebruikers zweren bij de positieve effecten in het lichaam en gebruiken het elke dag om te helpen bij het bereiken van hun fitnessdoelen. Maar om dieper te gaan dan dat, laten we eens dieper kijken in de drie aminozuren die steeds meer worden opgenomen in het leven van mensen die een actieve levensstijl hebben.

Leucine

Hiervan het wordt gezegd dat de hoogste mTOR activering onder de drie heeft. In termen van een leek, het betekent gewoon dat dit de voornaamste reden is waarom BCAA supplementen worden gebruikt om spiermassa op te bouwen. De anabole invloed induceert eiwitsynthese in de spieren die kan resulteren in groei van spieren. Andere effecten van Leucine zijn een snellere genezing in het lichaam die sterk kunnen bijdragen tot het verminderen spiervermoeidheid. Het kan ook in ons uw bloedsuiker uitbalanceren door het bevorderen van opname van gespierde bloedglucose.

Isoleucine

Hoewel Isoleucine niet glycogeensynthese kan stimuleren zoals leucine, kan het echter afbraak van vetzuren bevorderen en meer glucose om extra bron van glucose te creëren in het lichaam die kunnen worden omgezet in energie. Isoleucine levert energie aan de spieren tijdens hoge intensiteit training tijdens het vasten. Als het lichaam niet voldoende toevoer van Isoleucine krijgt, zal het spier eiwit doen opbreken omdat de hoogste BCAA is geconcentreerd in de spieren. Dit kan spieratrofie veroorzaken.

Valine

Valine, samen met Isoleucine kan ook als extra bron van glucose voor energie dienen. De belangrijkste rol in het lichaam is voornamelijk het uitvoeren van de processen die energie aan het lichaam voorzien en spierkracht verhogen. Meer te kunnen pompen en tillen kan op zijn beurt resulteren in groei van spiermassa.

Verschillende studies hebben aangetoond dat het nemen van BCAA’s aanzienlijk spierafbraak als gevolg van trainen kan verminderen of voorkomen. Het vermindert je vet met behoud van uw slanke spieren. Suppletie met deze macronutriënten kan ook de niveaus van lactaat verlagen in het lichaam vooral wanneer het wordt ingenomen voordat u een weerstand training doet. De resultaten hebben verminderde intensiteit van spierpijn aangetoond die wordt veroorzaakt door overmatige training en kan zelfs mentale vermoeidheid ervaren door sommige verminderen. U zult uit uw routines verfrist en minder moe dan normaal komen.

Wat te verwachten tijdens de BCAA-supplementatie

  • Meer vermogen – het vermogen om meer hoge intensiteit oefeningen langer te doen
  • Vet verlies – de meeste bodybuilders zullen je vertellen dat ze BCAA gebruiken bij het afsnijden van vet
  • Vetvrije massa bouwen- je kunt meer spiermassa op bouwen met BCAA dan bij het nemen van wei-eiwit

Hoeveel BCAA’s moet je gebruiken?

De beste dosering van leucine, isoleucine en valine is de verhouding van 2:1:1. De maximale aanbevolen dosis voor Leucine is 10g. Voor isoleucine en valine dosering, kunt u 10g voor Isoleucine zonder valine toevoegen, of u 5g voor beide. Een totaal van 20 g BCAA is de optimale hoeveelheid per dag.

Gebruikt u zelf BCAA’s? Wij zijn erg benieuwd naar uw ervaringen in het comment gedeelte!

DELEN
Krachttraining is mijn passie en ik ben dan ook dagelijks in de sportschool te vinden. Gedurende mijn jaren in (en buiten!) de sportschool heb ik veel ervaring opgedaan wat betreft diverse supplementen. Via deze website wil ik deze kennis graag met jullie delen!

LAAT EEN REACTIE ACHTER